Thailand 2020

21 januari 2020 - Thailand, Thailand

11.01 tm 13.01
And so the journey begins. Eerst naar Schiphol gebracht door Sharoon en vervolgens verrast door Rachèl met Bar en Robby op Schiphol. SUPERLIEF!!!

Daar ga ik weer 😃. Via Amman naar Bangkok, waar ik lekker rustig aan kan doen, even de levendigheid van Khao San Road meepakken en dan de nachtbus in.

Bij de ferry naar Koh Tao ontmoet ik Tessa en Teun. Zij gaan ook duiken en besluiten bij dezelfde duikschool te gaan duiken als ik en ik switch naar hun hostel, GEZELLIG!

Na een lange reis hebben we wel wat ontspanning verdient en ploffen we naar op strandbedjes bij een beach resort met pool. ' s avonds komt Jessica (ontmoet in het hostel) er bij en gaan we aan cocktails en een bbq op het strand bij the blue water club. Ik zeg goed begin van de vakantie!

14.01 tm 16.01
De volgende drie dagen hebben we een open water duikcursus gedaan. Lange intensieve dagen met theorielessen en uiteraard praktijk. 's Avonds nog huiswerken en het boek lezen, maar o wat was dit het waard. Superveel toffe dingen geleerd van achterover van boord vallen, onderwater zwemmen zonder masker (prikt dus gek genoeg niet), je ademtank laten dichtdraaien en noodopsteigingen oefenen. Stuk voor stuk dingen die ik van te voren niet had bedacht vrijwillig te gaan doen. Maar blijkbaar is iedereen net als ik gek genoeg om het gewoon te doen en het was uiteindelijk allemaal heel vet. Gedoken op supermooie locaties en oude wrakken en onwijs veel verschillende kleurrijke vissen gezien. Uitendelijk allemaal de praktijk- en theorietoets gehaald, dus we waren helemaal euforisch. Dit moest uiteraard gevierd worden, dus hoppa een bucket besteld bij de Fizz lounge. Daarna de lekkerste sushi ever gegeten, waar onze duikmaster in opleiding Tom aansloot om zijn verjaardag met ons te vieren. De avond hebben we weer afgesloten op het strand waar ik de beste vuurwerkshow tot nu toe heb gezien. Top entertainment.

17.01 en 18.01
Na veel korte nachtjes en vroeg opstaan hebben we een chill dagje bij ons favo resort en pakken Tessa en ik 's middags de ferry naar Koh Phangan. Bekend van de fullmoon en de halfmoon festivals. Ja zeker ook mijn reden voor het bezoek aan dit eiland. Samen met Leon en Suus hebben we eerst een bbq en pre-party bij hun hostel met uiteraard neon bodypaint. Tessa is onze kunstenares en leeft zich bij ons uit. Dan zijn we helemaal ready to go en kunnen we naar de jungle, de locatie van de halfmoon party. Met 4 verschillende stages met techno muziek zijn wij de nacht wel doorgekomen. Wat een tof feest!

De volgende dag werd het uitbrakken. Dus Tessa en ik hebben een scooter gehuurd en zijn bij een strandje gaan liggen. Nog even een stop gemaakt bij Jessica haar Mai Thai boxschool en voor sunset naar de Amsterdambar. Een hippy bar met een mooi uitzicht, die haar naam te danken heeft aan de jointjes die achter de bar verkocht worden...gokje?! 😉 En ten slotte nog even slenteren over de markt.

19.01
Na een ochtendje chillen heb ik afscheid genomen van Tessa. Tijd voor middagje relaxen op het bovendek van de ferry en vervolgens de bus naar Khao Sok Nationalpark. Daar trof ik Elana, die naar hetzelfde hostel ging en samen een gezellig avondje gehad.

20.01 en 21.01
And so the jungle adventure begins! 's Ochtends bij het ontbijt heb ik al twee leuke meiden ontmoet Kat en Jan. Toen wist ik al, dit gaat hardstikke gezellig worden. Vanuit de minivan stappen we aan boord van een longtailboat. Op naar onze superschattige drijfende privé hutjes op het water.

Heerlijk even de rust opzoeken. Even geen WiFi en met een groepje van 12 gaan we de jungle en de grotten in. Beesten spotten en genieten van het weer en de mooie omgeving wordt het doel. We maken een mooie hike van 7 km door water, over boomstammen, stenen en steile zand paden. Het uiteindelijke doel is een grot waar we o.a. doorheen moeten zwemmen. De één wat meer voorbereid dan de ander, ga ik in ieder geval met duikschoentjes, watertas, waterdichtetelefoonhoes en hoofdlamp op pad. Wij zijn met name mijn zijn 5en op pad geweest, samen met Sanne en Rik. Tijd om te zwemmen en te kajakken en bier te drinken was er ook bij totdat al in hun hutje lag. De volgende dag gaan we met sunrise het water op om aapjes te spotten, een tweede grot bekijken en wat viewpoints aandoen. Echt o mijn grot wat wat een belevenis weer dit!

En nu bye bye Thailand...off to the Philippines

1. Marjolein Galema:
    21 januari 2020
    Oooh wat een bekijk verhaal weer een wat een prachtige plaatjes! Mooie neon body paint, heel gaaf!!
  2. Froon:
    22 januari 2020
    Prachtig verhaal Lies! Thailand komt steeds hoger op t lijstje 😉. Veel plezier op de Filipijnen!
  3. Saar:
    22 januari 2020
    Leuk om te lezen Marlies. Wat is dot genieten.. veel plezier en wacht met smart op jet volgende verhaal.😘
  4. Michael:
    Super vet weer 🙏 😎
  5. Rachèl:
    22 januari 2020
    Super leuk om over jouw ervaringen te lezen, dat blije koppie van je te zien en mijn favoriete plekjes terug te zien! <3
    Tot snel babe! x
  6. Jan en Sary:
    23 januari 2020
    Je beleeft weer geweldig veel tijdens je vakantie!!!
    Mooie foto's.
  7. Je vader:
    23 januari 2020
    zou zo met je meewillen, maar moet mijn oude benen maar niet meer breken; HAIT
    PS: ik had geen mail
  8. Oom Rein:
    23 januari 2020
    Wat weer een avontuur Marlies.
    Fijn om je verhaal te lezen.
  9. Geer:
    24 januari 2020