Port Barton & El Nido 2020

7 februari 2020 - El Nido, Filipijnen

03.02 tm 07.02

Party hostel it is! De komende 3 dagen zitten we in een hostel waar tussen 19.00 en 19.30 gratis drank wordt geschonken en daarna om het half uur gratis shotjes. Er staan spelletjes voor de liefhebber en het barpersoneel doet af en toe een act voor de entertainment. Even gezellig onder de mensen de komende dagen.

Na een avondje stappen besluiten we naar het strand te gaan. En hoe...vandaag was weer schitterend. Iedereen hier gaat naar de 2 bekendste stranden in Port Barton. Maar wij hebben ons over laten halen om ons met een tricycle naar een rustig onbekend strand Pamuayan Beach te laten brengen op 20 minuten rijden en afgesproken ons daar om 18.00 uur weer op te halen. Leek ons een goed plan. Prachtig en rustig strand. 👌🏻 Alleen waren ze ons vergeten op te halen😅. Gelukkig had Bianca het nummer van de beste man en zijn ze met een paar biertjes op, ons op met twer motoren komen halen, zonder helmen en maar één koplamp. Al scheurende over een super hobbelige onverharde weg. Ik dacht echt dat ik de volgende dag spierpijn zou hebben in mijn armen zo hard heb ik me aan de scooter vastgeklampt. Maar al met al veilig aangekomen bij het hostel. Tijd voor een drankje!

De volgende dag hebben we alleen met dezelfde man 'Bebs' een boottocht afgesproken...hopelijk gaat dit iets beter. Een beetje sceptisch beginnen we aan de dag samen met Holly, Mike en Mascella. Maar oh wat was dit weer een heerlijke dag. We hebben 7 mooie stops gemaakt (Sand Bar/starfish island, Maxima Island, Turtle Spot, Marine Sanctuary, Exotic Island/Paradise Island, Fantastic Reef, Twin Reef). Hij deed zijn best om andere boten zo veel mogelijk te vermijden en soms waren we dan ook alleen op een strand of snorkel spot. Supernice!

We sluiten of verblijf in Port Barton in stijl af met Josephine, Sebas, Marina en Remy bij onze vaste stekjes de Happy Bar, ons hostel en de Evergreen waar we zelfs al een vaste stamtafel hebben bemachtigd😁

En dan door naar al weer mijn één na laatste echte vakantie bestemming in de Filipijnen... El Nido. Uiteraard is de minivan weer geregeld via onze hustler Bebs, waar we overal een mooi dealtje weten te sluiten. 🤗

Weer even een lekker privé kamertje tussendoor, inchecken en het stadje verkenen. Na de lunch nemen we een superschattige bus naar Lio Beach. Na een paar uurtjes heerlijk chillen willen we de 18.00 uur bus terug nemen. Blijkt de bus om 17.40 al vertrokken te zijn. Dit is heel bijzonder in Azië, waar normaal alles te laat vetrekt. 🤔 Naja dat betekend verplicht dineren bij een leuk strandtentje aangezien de volgende bus pas om 20.00 uur gaat. Héél vervelend. 😉

It's not always sunny in paradise. Vandaag hebben we onze eerste grijze dag met regen gehad. We slenteren lekker door straatjes, winkeltjes en markten. Drankje hier, hapje daar... ach zo komen we zo'n dag ook wel weer door. 's Avonds de uitleg gehad over de 4 daagse expeditie boottour voor morgen, dus duimen dat het weer de komende dagen weer beter is.🤞

Ps. Dat betekend 4 dagen niet blijkbaar.

Maganda than hali, inglat! 😘
Good afternoon, take care! 😘

1. Jan en Sary:
    10 februari 2020
    Weer heel mooie/leuke foto,s en verhalen.
    Je beleefd weer van alles.
  2. Marjolein Galema:
    11 februari 2020
    Wat heerlijk weer allemaal! Geniet nog maar even, hier hebben we net de storm erop zitten, heb jij een beter stekkie! ;)