Bohol en Panglao 2020

2 februari 2020 - Bohol, Filipijnen

31.01 tm 02.02

Door naar onze laatste echte stop van de provincie Cebu, het eiland Bohol en het kleinere eiland Panglao. Tijd voor een beetje luxe, dus wij hebben een private bungalow met jacuzzi en een gratis scooter geboekt. Die laatste valt bijna uit elkaar, dus even kijken hoe dit afloopt 🙈

We verkennen Alona beach en genieten van happy hour aan het strand en een diner. En daarna natuurlijk chillen in onze jacuzzi 🤩

De volgende dag gaan we met een minivan naar de chocolate hills. De belangrijkste bezienswaardigheid van Bohol. 50km2 aan ronde heuvels, die in het droge seizoen er uit zien als je raad het al chocolade bergen.

Daaropvolgend moet je de Tarsier monkey hebben gezien. Een superschattig aapje zo groot als je vuist met opvallend grote ogen. Wij hadden het idee dat we naar een opvang zouden gaan. Maar helaas werden we gedropt bij de meest trieste dierentuin die ik ooit geb gezien. Verschillende lokale beesten in veel te kleine trieste kooien/aquaria en volgens een medewerkster kregen ze 1x per dag eten. Ik hoop maar dat ze de vraag verkeerd begreep. De tarsier aapjes daarentegen konden wel vrij rondlopen in een bos. Met en gemengd gevoel liepen we naar buiten. Oké aapjes gespot, maar de rest van die dierentuin...🤔

's  Avonds stappen we weer lekker op het scootertje en hebben we weer een lekker diner op het strand en een bescheiden biertje😉🍺

De laatste dag scooteren we lekker over het eiland op zoek naar mooie strandjes en konden we de smoothie bowl wederom niet weerstaan 🥰  Terug bij onze bungalow (de scooter heeft het trouwens overleefd, of wij de scooter, maar net hoe je het bekijkt) gaan we nog een laatste keer in de jacuzzi bubbelen en dan pakken we de laatste veerboot naar Cebu, waar we morgen onze vlucht naar het eiland Palawan pakken. Heel benieuwd wat dat eiland ons weer voor moois gaat brengen...😊

1. Tine:
    2 februari 2020
    Mooie natuur daar. Wel een zielig aapje. Veel plezier verder
  2. Froon:
    2 februari 2020
    Jaa dierentuinen kunnen erg sneu zijn...vooral als je niet verwacht naar zoiets toe te gaan 😥 veel plezier weer op de volgende bestemming!
  3. Jan en Sary:
    4 februari 2020
    We blijven mee genieten met je belevenissen.