Thailand 2019

12 januari 2019 - Chiang Khong, Thailand

06.01 en 07.01
Yes de reis is begonnen! Met 2 vluchten van beide 6 uren vlieg ik via Abu Dhabi naar Bangkok. Daar aangekomen moet ik opschieten, ik heb namelijk precies 2.20 uur tussen het landen van het ene vliegtuig en het opstijgen van het andere vliegtuig naar Chiang Mai, beetje risico moet je toch nemen in het leven. (Dat is overigens in het noorden van Thailand, dus hier geen schade van de orkaan van afgelopen dagen). Gelukkig ken ik de weg nog van vorig jaar en voelt het zelf wat vertrouwd. Alles gaat soepeltjes tot nu toe, tot dat ik moet inchecken. Wat een rij, ik sluit aan en wacht mooi op mijn beurt tussen het lijkt wel alleen maar Thaise mensen. Uiteindelijk kan ik op tijd inchecken, maar moet ik met backpack en al door de douane, omdat deze anders niet op tijd bij het vliegtuig zou zijn. De laatste vlucht is nog een uur en dan pak ik de bus naar het hostel. Nog een potje kaarten en ik ga om 1 uur heerlijk slapen in mijn 1e hostelbedje.

08.01
De volgende dag ga ik naar Pai, een relaxed hippie / backpackersdorpje in de bergen. Ik zou om 12.00 uur worden opgehaald met een songthaew, die mij naar de minivan zou brengen. Maar uiteraard loopt dit uit en vertrekken we 13.10 naar Pai. Dit wordt een pittige rit en staat bekend vanwege de 762 bochten. Ik weet een plekje voorin te bemachtigen en heb van de hoteleigenaar een kots zakje mee gekregen, ik ben er klaar voor! Maar de reis ging voorspoedig,  slaapverwekkend zelf. Kortom lekker geslapen. In het vliegtuig keek ik al uit naar een Thaise massage en dat heb ik direct de eerste avond met Hannah en Tasch gedaan. Helemaal herboren en letterlijk van top tot teen gekraakt lopen we weer naar buiten.

09.01 en 10.01
Na asociaal bunkeren bij het all you can eat ontbijtbuffet ga ik op pad met Laura, Lucy en Stella die ik gisteravond heb ontmoet. De komende 2 dagen gaan we de omgeving verkennen per scooter. Als dat maar beter afloopt dat vorige keer ;)  We kregen dan ook het advies mee ‘drive safe, stay beautiful!’ Dat wilde ik dit keer maar opvolgen, één Thai tattoo is wel voldoende. De eerste dag zijn we zowel bij de hotsprings geweest als bij de Pai Canyon en ’s avonds moest er flink gestapt worden met de meiden. De tweede dag hebben we een uitdagende route door de bergen gemaakt naar de Lod Caves. Hier zijn we met een gids door de grotten gewandeld en op een bamboevlot. Echt prachtig, maar de tocht heen en terug was eigenlijk net zo gaaf op de scooter! ’s Avonds heeft Laura de stoere activiteiten nog even doorgezet door het zetten van een echte Thaise bamboe tatoeage en daarna ben ik met Lucy naar een jazz bar geweest.

11.01
Reisdag vandaag, op naar een dorpje genaamd Chiang Khong bij de grens van Thailand naar Laos. Behalve één keer te moeten wachten omdat er olifanten op de weg liepen hebben we een prima reis.

1. Corry:
    Leuk om te lezen Marlies! Geniet van je holiday! 😎☀
  2. Suzan:
    12 januari 2019
    Super gaaf! Veel plezier.
  3. Sharona:
    12 januari 2019
    Wat leuk om dit te lezen schat. Zo gaaf dat je jou reis dromen waarmaakt! Dikke kus
  4. Gemma:
    12 januari 2019
    Super leuk om te lezen Marlies! Geniet van deze bijzondere reis!!
  5. SY:
    12 januari 2019
    Wow geniet van dit nieuwe avontuur!!! 😀
  6. Josepine van der Werf:
    12 januari 2019
    Leuk jou reis .Geweldig avontuur.Zeker genieten
  7. Ria van der werf:
    Mooie foto's. Lekker genieten

Hait en mem
  8. Esther vd Werf-Hamersma:
    13 januari 2019
    Heerlijk die blije kop! Fijn dat je al matties hebt gevonden........ Have fun en GENIETEN😍
  9. Tine:
    13 januari 2019
    Leuk even wat van je te lezen en zien. Veel plezier verder.
    Groetjes Tine
  10. Marjolein Galema:
    14 januari 2019
    Heerlijk dit, ik wil toch ook haha... Blijf genieten en ik ben het eens met de scooter verhuurder (drive safe, stay beautiful, haha)!
  11. Veronica:
    20 januari 2019
    Oohw wat leuk, toch wel weer een blog! Verrassing voor mij. Leuk zo even mee te lezen :).
    Al een heleboel mooie dingen gedaan en gezien. Nog heel wat dagen te gaan!
    Enjoy!! Kuss