Going south; Ao nang / Krabi

8 november 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

6/7 november
's Ochtends vertrek ik van Chiang Rai met het vliegtuig naar Krabi airport. Vanuit daar ben ik met een minivan naar mijn nieuwe bestemming gegaan Ao Nang Beach.

De volgende dag ga ik met Sally en Marit scooter rijden. Zonder uitleg of vraag of je wel een rijbewijs hebt of überhaupt eerder op een scooter hebt gereden, krijg je er zo één mee. Na 10 minuutjes waren we ergens gestopt voor een ontbijtje. Hier wilde ik heel stoer net als die andere meiden al rijdende mijn scooter in het grind draaien. Maar zonder rem en/of te veel gas viel ik om. Nee geen stoer verhaal, maar heel sneu haast stilstaand. Vooral mijn elleboog heeft 2 flinke sneetjes en verder wat schaafwonden of knie en voet. Bij het eettentje ben ik supergoed verzorgd door de Thaise eigenaren. En ook Sally en Marit zorgde met cola en eten ervoor dat ik net niet uit de tijd ging. Na even bijkomen ben ik toch maar weer dapper opgestapt, dit ging echt niet mijn enige scooter ervaring zijn!

De eerste stop was een nationaal park met mooie zwemspots. Vervolgens zijn we naar een prachtig strand gereden met hangmatten en schommels. Wat een leven hier zo! Tegen het einde van de middag zijn we naar Krabi gereden. Onderweg kwamen we eindelijk een pharmacy tegen die open was. Even naar mijn elleboog laten kijken. Maar de vrouw gaf aan dat het al te laat was voor hechten. Tsja dat moet je maar net weer weten. Nog even een dikke regenbui afwachten en maar door naar Krabi. Hier hebben we heerlijk op de avondmarkt gegeten en vervolgens in het donker weer terug gereden naar Ao Nang. Heerlijk dat scooter rijden. Dat had ik vroeger moeten weten, al die fietstochtjes vanaf de Ivige Leane...

8 november
Vandaag heb ik met Sally afgesproken bij de nopparat thara pier. Wij dachten slim te zijn en daar zelf een privé longtail boat te huren en dan mensen treffen om samen een mooie trip uit te stippelen. Dit was wat lastiger dan verwacht, maar de aanhouder wint en zo konden we met een viertal Amerikanen mee. Helemaal top en echt erg chille mensen waren het ook. We hebben in totaal 5 stops mogen maken over de hele dag en hebben zo mooie standjes, parken en lagoons mogen zien. Diezelfde avond ben ik nog verhuisd naar het hostel van Sally en Marit om samen nog een gezellige avond er van te maken.

1. Anita Hoekstra:
    12 november 2017
    Voorzichtig maar met die scooters! Maar eigenlijk wel mooi verslag marlies! Benieuwd naar je volgende verslag!
  2. Jan en Sary:
    13 november 2017
    Hallo Marlies,
    leuk dat wij je prachtige verhalen weer kunnen lezen!
    Wie heeft daar voor gezorgd?
    13 nov. is het nu. j.l. vrijdag was jou moeder in Hengelo om naar het
    concert van "mijn" koor te luisteren.
  3. Marlies:
    18 november 2017
    Bedankt Anita's ik heb me daarom de afgelopen dagen maar achterop de scooter gezeten😉
  4. Marlies:
    18 november 2017
    Leuk ik hoop dat het concert goed ging. Na veel schoonmaken en een antibioticazalf en kuur ziet het er al weer redelijk uit.