Island hopping (Koh Phi Phi, Koh Lanta & Phuket)

15 november 2017 - Phuket, Thailand

9 t/m 11 november

Change of plans. Omdat de eilanden aan de oostkant blijkbaar een ander regenseizoen kennen dan die aan de westkust ga ik niet meer naar Koh Samui, Koh Tao en Koh Phangan. Ik heb filmpjes gezien dat de straten er blank staan en hoorde dat er geen veerboten naar de eilanden gaan. Geen risico nemen en dus off to Koh Phi Phi met de veerboot samen met Sally. Daar aangekomen zie ik Dennis staan, die gaat samen met vrienden ook naar Phi Phi en heeft ook nog eens hetzelfde hostel geboekt. Hoe leuk en wat een toeval.

Koh Phi Phi bestaat uit meerdere mooie eilandjes. Wij zitten op Phi Phi Don, dat is het bruisende hart van Phi Phi. Hier woont iedereen, staan de hostels en is het al om bekende stappersleven. Het is een doolhof van  allemaal kleine en gezellig volgebouwde toeristische straatjes. Auto's rijden hier niet, dus de Thaise mannen vervoeren al Phi Phi roepende in de hitte alles in handkarren. Dit ipv een toeter of een bel om maar langs al die toeristen te kunnen. Verder valt dit eiland goed samen te vatten. Iedere avond feest! Eerst een restaurantje pakken, dan de kroeg in en spelletjes spelen en eindigen bij de feestjes op het strand. Challenges om buckets met drank zijn hier ook aan de orde zoals Thai boxing, maar ook vuurshows op het strand en op carnavalsnacht de halfmoon party met neon schmink. Kortom heel veel gezelligheid en weinig van het eiland gezien.

12/14 november
Ok ik heb mij voorgenomen om toch nog wel wat van het eiland te willen zien en heb 's ochtends nog even het viewpoint beklommen. Heel wat treden en veel stijl omhoog verder heb ik beide viewpoints bereikt en kan ik genieten van het mooie uitzicht over het eiland! Voldaan loop ik terug naar het hostel en door naar de veerboot naar het eiland Koh Lanta.

Koh Lanta is compleet anders dan Phi Phi, er hangt hier echt een superchille vibe. We zitten met zijn zessen in een bungalow resort aan het strand met twee zwembaden. Hier kunnen we even heerlijk relaxen in onze tweepersoonsbungalows. We huren drie scooters, kan ik mooi achterop 😉 en verkennen deze dagen alle mooie strandjes van het eiland. Daarnaast pakken we overdag veel leuke restaurantjes mee, met prachtig waterzicht. 's Avonds pakken we wat restaurantjes vlak bij het resort. Hard/efficiënt  werken hebben ze hier niet uitgevonden, maar ze doen op hun manier heel erg hun best. Van per persoon een drankje ophalen tot een half uur wachten op een bananenshake omdat ze de bananen nog even moesten kopen. Wij kijken onze ogen uit en kunnen er wel om lachen. Op de laatste avond hebben we een heerlijke oliemassage gedaan, welke de Thaise massage wel overtrof. Maar de hoofdzakelijke bezigheid deze dagen was toch wel spelletjes spelen. Ik geloof dat ik in mijn leven niet zoveel spelletjes heb gedaan. Wachten op het eten... spelletjes spelen. Drankje doen... spelletjes spelen. Supergezellig, maar aan alle gezelligheid komt een einde. Morgen splitst de groep in vieren.

15 november
Omdat Sally een dag echt goed ziek was en het zo gezellig was zijn we een dag langer op Koh Lanta gebleven. Daardoor hou ik nog maar één dag over in Phuket. Vandaar dat Sally en ik al de veerboot pakken om 8.00 uur. De boottocht zelf is drie uren en de taxirit nog eens één uur. Snel inchecken en naar het strand. Tegen vijf uur loop ik langs de kustlijn terug richting het hostel. Om wat voor reden ook willen volwassen Thaise mensen en Thaise kindjes met mij op de foto. Selfie...selfie?! Prima joh. But why? Voordat ik terug ga naar het hostel, eerst nog even een lekker mannelijke activiteit. Vliegtuigspotten! Het vliegveld zit direct aan het strand waardoor je heel dicht bij de vliegtuigen kunt komen. Terug bij het hostel werd er door de eigenaresse zomaar heerlijk voor mij gekookt, het lijkt wel een homestay hier. Ik mocht ook al zomaar haar fiets lenen. Top service!

1. Jan en Sary:
    17 november 2017
    Als je weer thuis bent even bijkomen van de massages en alle chill-momenten op terrassen met zeezicht.
    En dan weer snel en efficient aan de slag.