Off to Cambodia; Siem Reaps beautiful culture

17 november 2017 - Siem Reap, Cambodja

16/17 november

4 uur heb ik mijn wekker gezet omdat ik om 6.20 naar Siem Reap, Cambodja vlieg. In 5 minuutjes wandel ik naar het vliegveld, dat is dan wel weer chill.

Een dutje verder en voordat ik het weet zijn we er al. Hier pak ik samen met een Colombiaans meisje een tuk tuk naar het hostel. Ik heb het gevoel of slaap ik nog steeds, dus inchecken en lekker verder slapen!

Om 14.30 boek ik spontaan een toer naar the Floating Village samen met Suzanne uit Tsjechië en Manon uit Frankrijk. Ik had echt pure armoede en krotten verwacht, maar verbazingwekkend zag het er nog wel gezellig uit met allemaal vrolijke kleurtjes. Dit was overigens wel anders de terugreis toen het donker was, toen leek het net een spookstad op palen. Halverwege mochten we overstappen op een kleine boot, voor een meerprijs uiteraard. Hier wilde ze vooral extra verdienen aan de toeristen door drinken, eten en meer prullaria te verkopen. En als je dan nee zei, of je dan een drankje voor de vrouw wilde kopen die de boot voor je bestuurde, die had het zo heet. Ik zou zeggen trek die lange broek en trui uit. Sorry, niet gevoelig voor verkooptruckjes. Al snel gingen we weer verder  op de grote boot en konden we genieten van de sunset op het meer. Deze bijzondere toer hebben we afgesloten met een heerlijk Indiaans diner met zijn viertjes. Ik had op facebook gezien dat Jenny (van de Chiang Rai toer) ook in Siem Reap was, die zat slechts 5 minuutjes van mijn hostel. Dus zij sloot gezellig aan.

De volgende ochtend mocht ik weer om 4 uur mijn wekker zetten, ik lijk wel gek. Maar Jenny en ik gaan de kleine Angkor Wat toer doen. Deze tempelstad is het grootste religieuze monument ter wereld. In de toer zit de sunrise bij de Angkor Wat tempel zelf. Eerst nog even massaal met zijn allen in de rij om een toegangskaartje te kopen en dan staan er 5 tempels op het programma. Met onze tuk tuk driver gaan we vandaag 6 uren op pad. En op één tempel na waren ze echt allemaal prachtig en echt Unesco waardig! Ik twijfelde er aan om de sunset toer ook nog te doen, maar ben toch voor de relaxe middag gegaan. Een dutje, even lekker lunchen in de stad en de namiddag aan het dakzwembad. 's Avonds zijn we met nog een Duits meisje uit eten geweest (Fish Amok, uit de Khmer kitchen) en hebben we een drankje gedaan in het prima nachtleven van Siem Reap, namelijk pubstreet.

1. Jan en Sary:
    22 november 2017
    Hallo Marlies,

Jij beleeft daar ver weg ook van alles!Leuk en helemaal niet leuk!!!!!!!