Chiang Mai to Chiang Rai

5 november 2017 - Chiang Rai, Thailand

1 november
En het is weer vroeg dag, we pakken de 7 uur bus van Sukhothai naar Chiang Mai. Lekker 5 uren bussen, dan zouden we om 12 uur daar moeten zijn. En we waren er al om 12.30 uur, niet slecht dus! Op naar ons 5 sterren hostel met zwembad 😍.

Na even lekker door het centrum te struinen was het 's avonds tijd voor een Thaise cooking class, Chiang Mai staat namelijk bekend om hun erg lekkere eten. Onze ladyboy chef had de vaart er in en leerde ons het ene lekkere gerecht na de andere. Waarvan we drie gerechten mochten uitzoeken om zelf te gaan maken. Mijn menu bestond uit stir fried chicken with hot basil, een chicken in coconut milk soup en een panang curry. Daarnaast maakten we allemaal nog een Ice Thai Tea en een banaan in coconut dessert kregen we erbij. Ik sfeer het je ik heb nog nooit zo lekker zelf gekookt. Peet bij deze is het veilig om een keertje voor jou te koken, ik heb een kookboekje meegekregen don 't worry 😉

2 november
The flight of the gibbon experience staat op het programma vandaag. We worden tussen 12.30 en 13.30 opgehaald, lekkere ruime begrippen hier. En natuurlijk zijn ze dan alsnog laat haha. Maar dat geeft niks wij worden ook steeds chiller wat dat betreft. We stappen in de auto en rijden naar de jungle om te ziplinen en hopelijk ook de gibbon aap te spotten. We gaan in totaal van 35 platformen van boom tot boom. Eerst even een paar om er in te komen en dan hiken we naar 1 km hoogte. De langste zipline was 800 meter en volgens hem zouden we zeker 160 tot 200 km p.u. gaan, of dat waar was? Anyways it was good fun. We hebben 1 gibbon aap gespot en we gingen horizontaal of verticaal, alleen of met zijn tweeën en zittend of hangend aan onze rug door de jungle.

's Avonds kwam Nicole bij ons op de kamer, die we in Bangkok hadden ontmoet. Met zijn drietjes zijn we gezellig over de avondmarkt geweest. Een supergezellige markt met live muziek die tot 0.00 uur duurt.

3 november
Rise and shine, het is weer zover we worden om 6.30 opgehaald voor de elephant sanctuary tour. Nee geen ritjes maken, maar ze verzorgen. Het hoort er toch een beetje bij bij zo'n trip in Thailand. We hebben ze eten en een modderbad gegeven en daarna met ze gezwommen bij een waterval. Erg leuk.

Tegen het einde van de middag zijn we richting de rivier gegaan voor een festival. Het Loy Krathong (drijvende bootjes) is het Thaise feest van het licht. Dit feest wordt op de avond voorafgaand aan de volle maan in november gevierd. Na zelf een bootje en een wensballon de lucht in te hebben gelaten was het genieten van het mooie gezicht van de duizenden ballonnen en bootjes.

4/5 november
Na afscheid te hebben genomen van Bianca en Nicole heb ik de bus van Chiang Mai naar Chiang Rai gepakt. Daar aangekomen ben ik op de markt toch gezwicht voor een olifantenbroek 😲, maar dan zonder olifanten.

De volgende dag stond er een complete dagtour op het programma. Met een gemêleerde groep van 10 personen (USA, Colombia, Rusland, Korea, Maleisië, Taiwan, Duitsland en Fryslân boppe!) hebben we denk ik de complete omgeving van Chiang Rai gezien. The White Temple, Blue Temple, Black house museum, Hill Tribe Village (Long Neck), Tea Plantation, Monkey Cave, Maesai (Myanmar boarder), Golden Triangle (Thailand, Myanmar and Laos) en Chiang Saen. Echt een prachtige dag weer!

1. Chantal:
    12 november 2017
    Haaaiiii... wat een leuke en mooie verhalen heb je... ben er zeker jaloers op 😁 en wat een prachtige omgevingen zeg... lekker genieten nog en voorzichtig aan 😗😗😗😗
  2. Marlies:
    18 november 2017